سفارش تبلیغ
صبا ویژن
   RSS  |   خانه |   شناسنامه |   پست الکترونیک |  پارسی بلاگ
اوقات شرعی

بهمن 90 - اسلام چیست؟

ساخت کلیسا با پول مسلمین (جمعه 90/11/28 ساعت 6:3 عصر)

محمد سید طنطاوی رئیس دانشگاه الأزهر مصر در جدیدترین فتوای عجیب و جنجالی خود مصرف شدن پول و تبرعات مسلمانان برای ساخت کلیسا را امری جایز دانسته است.محمد سید طنطاوی گفت: تکذیب این فتوا خبری درست نیست...

محمد سید طنطاوی گفت: تکذیب این فتوا خبری درست نیست. اگر هم تکذیب شده باشد، باید امضا کنندگان آن بیانیه مشخص شوند تا پاسخگو باشند.
به گزارش «شیعه نیوز» به نقل از شیعه آنلاین، محمد سید طنطاوی رئیس دانشگاه الأزهر مصر در جدیدترین فتوای عجیب و جنجالی خود مصرف شدن پول و تبرعات مسلمانان برای ساخت کلیسا را امری جایز دانسته است.

این فتوای عجیب محمد سید طنطاوی جنجالی جدید در مصر به وجود آورده و خشم علمای دینی و بسیاری از مسلمانان این کشور را به شدت برانگیخته است. این فتوا چهارشنبه گذشته در دیدار رئیس دانشگاه الأزهر با تعدادی از اعضای سازمان دفاع از حقوق بشر مصر صادر شد.

در همین راستا روزنامه المصری الیوم و پایگاه خبری اخبار مصر وابسته به سازمان صدا و سیمای کشور مصر به نقل از محمد سید طنطاوی در این باره نوشتند: شریعت اسلامی مسلمان را از ساخت کلیسا منع نمی‌کند، بنابراین او اختیار مال و اموالش را دارد و هرگونه که مایل است می‌تواند آن را خرج کند. ممکن است یک فرد مسلمان با این کار همکاری و تعاون با برادر مسیحی! خود بیابد و حتی ممکن است در این صورت شاهد آن باشیم که مسیحیان نیز برای ساخت مسجد پول و تبرعات بدهند.

در حالیکه صدور این فتوا توسط محمد سید طنطاوی چند روز پیش اعلام شده بود، اما دارالإفتاء دانشگاه الأزهر که با واکنش و خشم شدید مسلمانان مواجه شده است، با هدف آرام کردن فضا با صدور بیانیه‌ای رسمی، صدور چنین فتوایی توسط رئیس دانشگاه الأزهر را تکذیب کرد. در بیانیه دارالإفتاء دانشگاه الأزهر، مصرف شدن پول و تبرعات مسلمانان برای ساخت کلیسا معصیت دانسته شده است.

در واکنش به تکذیب دارالأفتاء دانشگاه الأزهر، محمد سید طنطاوی گفت: تکذیب این فتوا خبری درست نیست. اگر هم تکذیب شده باشد، باید امضا کنندگان آن بیانیه مشخص شوند تا پاسخگو باشند. بنابراین در حال حاضر بیانیه دارالإفتاء قابل اجرا نیست. مطمئنا امضای مفتی اعظم مصر نیز در این بیانیه وجود ندارد از همین رو به هیچ وجه قابل قبول نیست.

 


  • نویسنده: خادم اسلام

  • نظرات دیگران ( )

  • ضایع شدن بن باز (جمعه 90/11/28 ساعت 6:1 عصر)

    مرحوم آیه الله العظمى سید محسن حکیم قدس سره که مرجع شیعیان و زعیم حوزه علمیه نجف بود، در سفرى که به عربستان داشت ، در جلسه اى با « بن باز » مفتى آن روز آن کشور (که نابینا بود) مواجه شد. بن باز، ظاهرا به دیدن آقاى حکیم رفته بود ولى در واقع قصد داشت با ایشان جدال کند و افکاروهابیگرى خود را مطرح نماید. در این جلسه ، بن باز، از آیه الله حکیم پرسید: شما شیعیان چرا به ظواهر قرآن عمل نمى کنید؟

     

    آیه الله حکیم در جواب گفتند: این دیدار جاى چنین صحبت هایى نیست ، بگذارید به احوالپرسى برگزار شود. بن باز، سماجت کرده و خواستار دریافت جواب شد. آیه الله حکیم ، ناچار به بن باز گفتند: اگر قرار باشد به ظاهر قرآن تکیه کنیم و همان را معیار عمل به آن قرار دهیم ، باید معتقد شویم که شما به جهنم خواهید رفت!


    بن باز، با تعجب پرسید چرا؟ آیه الله حکیم گفتند: چون قرآن مى فرماید: و من کان فى هذه اعمى فهو فى الاخره اعمى و اضل سبیلا؛سوره اسراء، آیه 72 ((کسى که در این جهان (از دیدن چهره حق ) نابینا باشد، در جهان آخرت هم نابینا و گمراه تر خواهد بود)). و شما که از دو چشم نابینا هستید، طبق ظاهر این آیه باید در آخرت هم نابینا باشید و در زمره گمراهان که اهل جهنمند، قرار بگیرید.

    بنابراین ظاهر بسیارى از آیات قرآن مقصود نیست !ز بن باز گفته بود اگر قرار است حضرت علی چشمهایم را شفا دهد اصلا نمی خواهم این چشم ها بینا شود . این قدر بغض اهل بیت در دل این مفتیان وهابیت هست و ببینید خدا به چه روز آنها را انداخته . همین بن باز گفته بود 40سال در مدینه مسجدالنبی نمازخوندم ولی هنوز به پیامبر سلام نداده ام...


  • نویسنده: خادم اسلام

  • نظرات دیگران ( )

  • نماز در کلیسا (پنج شنبه 90/11/27 ساعت 11:11 عصر)

    به گزارش خبرگزاری اهل‏بیت(ع) ـ ابنا ـ "رضوان جک" رئیس جمعیت اسلامی آدامز در ایالت ورجینیای آمریکا بعد از اعلام این خبر، به روزنامه واشنگتن پست گفت: مسلمانان ایالت ورجینیا با کمبود مسجد مواجه هستند از همین رو از ناچاری به اجاره کلیسا روی آورده‌ایم، به ویژه اینکه تعداد نمازگزاران که برای خواندن نماز جماعت به مساجد می‌آیند، چندین برابر می‌شوند.


    رئیس جمعیت اسلامی آدامز در ادامه افزود: البته به غیر از کلیسا، به اجاره سالن‌های ورزشی و هتل نیز روی آورده‌ایم. بسته به نیازی که هر منطقه در این ایالت دارد، محلی را اجاره می‌کنیم و در آن نماز جماعت برپا می‌کنیم.


    "رضوان جک" همچنین گفت: البته طی چند سال اخیر به دلیل افزایش چشمگیر تعداد مسلمانان در این ایالت، چندین مسجد جدید ساخته شد اما این تعداد مسجد هنوز برای تمام مسلمانان کفایت نمی‌کند.


    وی در ادامه افزود: ما حتی سال گذشته مجبور شدیم تعدادی کنیسه متروک که متعلق به یهودیان بود را اجاره کنیم و در آن نماز جماعت برگزار کنیم.


    از سوی دیگر "محمد محبوبی" از فعالان مسلمان در ایالت ورجینیای آمریکا پس از تأیید این خبر، گفت: متأسفانه هر چه تلاش کرده‌ایم، هنوز نتوانسته‌ایم سرمایه مناسبی جمع آوری کنیم تا مسجدی بزرگ در این ایالت بسازیم، اما باز امیدمان به خداست.


    در همین راستا خاخام "رابرت نوسانشک" بزرگ یهودیان ایالت ورجینیا در مورد اجاره کنیسه‌های یهودی به مسلمانان برای برپایی نماز در آن، گفت: ما از این مسأله ناراحت نیستیم بلکه موجب شادی ما هم می‌شود زیرا مطمئنیم که این کار به بهبود رابطه میان مسلمانان و یهودیان کمک زیادی خواهد کرد و موجب تبادل فرهنگ‌ها خواهد شد.


    گفتنی است مسلمانان ایالات متحده آمریکا که عددشان بین شش تا هفت میلیون از مجموع 300 میلیون نفر است، روز شنبه را مانند اکثر کشورهای اسلامی، اولین روز ماه مبارک رمضان اعلام کردند.


  • نویسنده: خادم اسلام

  • نظرات دیگران ( )

  • اختلاف ارتدوکسها و کاتولیکها (پنج شنبه 90/11/27 ساعت 11:5 عصر)

     مى توان اختلافات عمده ى میان این دو فرقه را به شرح ذیل بر شمرد:
    1. «روح القدس» براى عمل کردن در مؤمنان از «پدر» صادر مى شود. این متن اظهار نامه ى ایمان است که مورد توافق کلیساى شرق و غرب بوده است; اما کاتولیک ها روح القدس را صادر از «پدر و پسر» مى دانند و معتقدند براى صدور روح القدس خداى پدر و عیساى پسر با هم عمل مى کنند.[1]
    2. ارتدکس ها برخلاف کاتولیک ها به «عصمت پاپ» و مقامات کلیسایى اعتقاد ندارند، بلکه معتقدند «کلیساى جامع» یعنى مجموعه ى مؤمنان مسیحى، جامعه اى مصون از خطاست. البته مصونیت جامعه ى کلیسایى را کاتولیک ها هم به رسمیت مى شناسند، اما معتقدند که این عصمت از طریق «معصومیت پاپ» اعمال مى شود.[2]
    3. در کلیساى شرق، روحانیانى که مقامى کم تر از اسقف دارند، مجاز به ازدواج هستند، ولى در کلیساى غرب کشیشان و روحانیون از میان افراد مجرّد انتخاب مى شوند و مجاز به ازدواج نیستند.
    هم چنین کشیشان در غرب باید صورت خود را بتراشند اما در شرق باید ریش نگاه دارند.[3]
    4. کلیساى کاتولیک براى مسئله ى «عصمت مریم» و «بکارت مریم تا پایان عمر» اهمیت ویژه اى قایل اند، در حالى که ارتدکس ها چنین اعتقادى ندارند.[4]
    کلیساى غرب حضرت مریم(علیها السلام) را هم چون حضرت عیسى(علیه السلام)، مبرا از گناه اولیه مى دانند، در حالى که ارتدکس ها آن را ویژگى منحصر به حضرت عیسى(علیه السلام) مى دانند.[5]
    5. منابع و مآخذ اصول اعتقادى ارتدکس، کتاب و سنت است، در حالى که اصول عقاید کاتولیک، تعالیم رسمى کلیسا را نیز شامل مى شود.
    سنت عبارت است از مجموع شعارها و اصول عقایدى که از حواریون به دست آمده و آنها نیز آن را به طور شفاهى از خدا یا روح القدس دریافت کرده اند. و منظور از تعالیم کلیسا، مصوّبات کلیسا و اعتقادنامه ها و شوراها و اظهارات پاپ در مسند و مقام پاپى خود است.[6]
    6. در هیچ کلیسایى عقیده به مؤثر بودن «رستاخیز حضرت عیسى» در امر «نجات» به اندازه ى کلیساى ارتدکس نیست.[7]
    در عوض کلیساى ارتدکس هیچ گونه تعلیمات تفصیلى درباره ى «فیض خدا» ندارد و لذا متکلمان مسیحى شرق تا حدى به «پلاجیانیسم» متمایل شده اند و اراده ى انسان را هم، علاوه بر فیض خداوند، در نجات، سهیم مى دانند.[8]
    7. «عشاى ربانى» مهم ترین عبادت در مذهب ارتدکس به شمار مى آید و این مسئله ى به ظاهر جزئى باعث جنجال آفرینى بسیارى شده است. در بخش شرقى براى برگزارى آیین عشاى ربانى از نان «ورآمده» و در بخش غربى از نان «ورنیامده و فطیر» استفاده مى کردند. در سال 1054 م، «میکائیل سرو لاریوس»، کلیساى غرب را به دلیل استفاده از نان فطیر در مراسم عشاى ربانى محکوم کرد. متقابلاً هیئت رومى اعلامیه اى مبنى بر تکفیر وى و پیروانش بر مذبح عالى کلیساى جامع (سنت سونى) نصب کرد. در عوض میکائیل سرولاریوس که نمى خواست عقب مانده باشد، مجمعى ترتیب داد و پاپ روم و پیروانش را لعنت و تکفیر کرد. از آن تاریخ به بعد کلیساى کاتولیک رومى و کلیساى ارتدکس یونانى هر یک جداگانه راه خود را رفتند. این تکفیر متقابل در دسامبر 1965 م به فرمان پاپ پل ششم و پاتریارک آتناگوراس ملغى شد.[9]
    علاوه بر این ها اختلافات دیگرى هم در عقاید، مراسم، اعیاد و آداب و رسوم بین کلیساى شرق و غرب دیده مى شود.[10]

    ------------------------
    پی‌نوشت‌ها:
    [1]. توماس میشل، کلام مسیحى، ص 106; و آرل کرنز، سرگذشت مسیحیت در طول تاریخ، ص 168.
    [2]. جهان مسیحیت، ص 35.
    [3]. سرگذشت مسیحیت در طول تاریخ، ص 168.
    [4]. جهان مسیحیت، ص 34.
    [5]. همان، ص 63; تونى لین، تاریخ تفکر مسیحى، ص 476.
    [6]. ر.ک: جهان مسیحیت، ص 57 ـ 59; و مسیحیت شناسى مقایسه اى، ص 246 ـ 247.
    [7]. ر.ک: جهان مسیحیت، ص 34.
    [8]. همان.
    [9]. آرل کرنز، سرگذشت مسیحیت در طول تاریخ، ص 168; و محمد رضا زیبایى نژاد، مسیحیت شناسى مقایسه اى، ص 248 ـ 249.
    [10]. ر.ک: رابرت ویر، جهان مذهبى، ج 2، ص 759; و جان الدر، تاریخ اصلاحات کلیسا، ص 36.

    منبع: فصلنامه هفت آسمان شماره 


  • نویسنده: خادم اسلام

  • نظرات دیگران ( )

  • قتل 77 انسان برای جلوگیری از مسلمان شدنشان (پنج شنبه 90/11/27 ساعت 10:57 عصر)

    به گزارش ادیان نیوز به نقل از آژانس خبری مسیحیان"محبت نیوز"، "آندریاس برهینگ برایویک"، قاتل نروژی، در اولین جلسه دادگاه خود خواستار بالاترین نشان نظامی کشورش نروژ شد.او که تابستان گذشته 77 نفر را به قتل رسانده بود، خواستار بالاترین نشان نظامی به عنوان پاداش «حمله پیشگیرانه» اش ضد «خائنان کشور» شد.وی جناح چپ نروژ را متهم کرد که با سیاست هایش در امور مهاجرت « نروژی های اصیل» را به اقلیت کشور تبدیل خواهد کرد.

    "برهینگ" در برابر 60 تن از خویشاوندان قربانیان و همین تعداد از خبرنگاران مجددا از دو کشتارش در اوسلو و جزیره اوتوبا دفاع و آن را مشارکت در جلوگیری از «هجوم اسلام» به اروپا توصیف کرد.گفتنی است که بسیاری از قربانیان کشتار اوتوبا جوانانی بودند که در سمینار "حزب کارگر" حاکم در این جزیره شرکت کرده بودند./jam


  • نویسنده: خادم اسلام

  • نظرات دیگران ( )

  • توهینات مسیحیان به اسلام (پنج شنبه 90/11/27 ساعت 10:55 عصر)

    به گزارش ادیان نیوز؛ دکتر "س.ت" کارشناس شبکه مسیحی "م"، از روند رو به رشد دیدگاه تهاجمی جامعه مسیحی نسبت به اسلام و مسلمانان به شدت انتقاد کرد.

    در حالی که تقریباً تمامی شبکه های مسیحی فارسی زبان به اسلام فحاشی و توهین کرده و مسلمانان را افرادی خطرناک و تروریست معرفی می کنند و آنان را پیرو خدا و عقاید مرده می دانند، دکتر "ساسان توسلی" کارشناس شبکه مسیحی "محبت"، برخورد جامعه مسیحی با اسلام را بسیار زشت، زننده و توهین آمیز تلقی خواند و گفت : «وقتی در جامعه مسیحی از اسلام صحبت می شود، معمولاً آن قدر با بی احترامی و توهین درباره اسلام صحبت می شود که صحبت ها خیلی زننده و حتی خیلی وقت ها از نظر آکادمیک بی پایه و اساس است و اعتبار ندارد. صحبت ها پر از توهین و مسخره کردن و بی احترامی بوده و فقط برای کوباندن گروه مقابل است.»

    وی با اشاره به این که وقتی از اسلام صحبت می شود گویا از تاریکی محض صحبت می شود، افزود : «گویا اسلام فقط منفی است، فقط خشونت و تروریسم است، فقط بدی و تاریکی است. متأسفانه وقتی در مورد اسلام با آن افراط صحبت می شود، گویا در اسلام فقط تاریکی محض است و اصلاً هیچ چیز درست و حقیقت وجود ندارد.»

    از طرف دیگر دکتر "ت" از آنچه اندیشه تفریط گونه در مورد اسلام خواند نیز انتقاد کرد و گفت : «در مقابل گاهی هم تفریط می شود. گفته می شود همه ادیان با هم یکی هستند، هیچ فرقی بین اسلام و مسیحیت نیست، همه در مورد خدا و عشق به همسایه و محبت و بخشش و صبر و گذشت صحبت می کنیم، همه ادیان با هم یکی هستند و فرقی نیست و فرق ها فقط در جزئیات است و حرف همه ادیان یکی هست.»

    شایان ذکر است، در حال حاضر در شبکه های مسیحی فارسی زبان خصوصاً "م"، بسیار از اسلام و پیروان آن بدگویی کرده و به عقاید اسلامی توهین و فحاشی می شود. همچنین وقتی در برنامه های این شبکه ها از اسلام صحبت می شود، بسیار مغرضانه و به دور از انصاف اتهاماتی را متوجه اسلام کرده و درباره آن سیاه نمایی و دروغگویی می کنند. به عنوان نمونه آنها می گویند افراد بی خدا از مسلمانان پاک تر هستند.

    به نظر می رسد آن قدر سیاه نمایی علیه اسلام در شبکه های مسیحی شدت گرفته که خود کارشناسان این برنامه هم متوجه این موضوع شده اند که روند برنامه به هیچ وجه حالت استدلالی ندارد و مخاطب مسیحی را نیز از دیدن این شبکه ها می راند./جام


  • نویسنده: خادم اسلام

  • نظرات دیگران ( )

  • شان استون مسلمان شد! (پنج شنبه 90/11/27 ساعت 10:50 عصر)

    به گزارش ادیان نیوز، «شان استون» پسر الیور استون فیلمساز بزرگ آمریکایی ظهردیروز -25 بهمن ماه- با حضور در دفتر آیت الله ناصری واقع در اصفهان به دین اسلام تشرف آورد.

     

    بنا بر این گزارش، شان استون که خود نیز در زمینه فیلمسازی فعالیت می‌کند، مدتی پیش برای حضور در همایشی با موضوع بررسی فیلم‌های هالیوودی به ایران آمد و طی حضورش در ایران با فرج الله سلحشور نیز دیدار کرد.استون به منظور تشرف به دین اسلام چند روزی است که در اصفهان به سر می‌برد. او دیروز با قرائت شهادتین به دین اسلام و مذهب شیعه روی آورد.


  • نویسنده: خادم اسلام

  • نظرات دیگران ( )

  • روح دریایی (پنج شنبه 90/11/27 ساعت 10:33 عصر)

    نگذار مردابى شویم اى روح دریایى
    ما را ببر با جذبه ى موجى تماشایى

    دیگر دلم سیر است از دلهاى پا درخاک
    دیگر دلم سیر است از دلهاى دنیایى

    حتى بهاران بوى غربت مىدهد اینجا;
    دور از تو مىخوانند گلها. شعر تنهایى

    خورشید من!لطفى که برخیزد دلم ازخاک
    صبحىکه مىخواهى نقاب ازچهره بگشایى

    سرشار خواهد شد زمین از مهربانىها
    لبریز خواهد شد جهان از عشق و زیبایى

    با بارش دست تو در آدینه ى موعود
    از برق چشمان تو در آن صبح رؤیایى


  • نویسنده: خادم اسلام

  • نظرات دیگران ( )


  • لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    چیزی که بدان علم نداری را نپذیر
    لجنپرانی به قصاص در سینمای ایران
    شیعه شدن بانوی آلمانی
    شیعه شدن یک دی جی
    نابغه ای که شهید شد
    اعتراض عریان فمنیستهای اوکراین
    موج ضداسلام جدید در اروپا
    تظاهرات علیه پاپ برای حق سقط جنین!
    [عناوین آرشیوشده]
  •   بازدیدهای این وبلاگ
  • امروز: 18 بازدید
    دیروز: 22 بازدید
    کل بازدیدها: 255006 بازدید
  •   درباره من
  • بهمن 90 - اسلام چیست؟
    خادم اسلام
    یک مسلمان گناهکار هستم. محتاج دعای برادران و خواهران مسلمان. شبهات در نت زیاد بود، احساس کردم باید پاسخ داده شوند. دوستان، برایم دعا کنید...
  •   لوگوی وبلاگ من
  • بهمن 90 - اسلام چیست؟
  •   فهرست موضوعی یادداشت ها
  • حجاب[13] . مسیحیت[13] . مظلومیت[12] . اسلام[6] . مسیحی[5] . انجیل[4] . تازه مسلمان[4] . بعثت[3] . انحراف[3] . رهیافتگان به اسلام[3] . صدر اسلام[3] . تحریف[3] . تورات[2] . مسلمان[2] . یهودی[2] . مسیحیت تبشیری[2] . مسیح[2] . فرانسه[2] . اشتباه[2] . پاپ[2] . پیامبری . پیامبری حضرت محمّد(ص) . تبلیغ . تثلیث . بم باز,آیت الله حکیم, مفتی, وهابیت, عربستان . بیزانس . انجیل متی . حسین . حسین بن علی . حضرت محمد . حقانیت اسلام . حقیقت . حواریون . خدا . دنیاپرستی . دی جی . ذکر خدا . رتبه سه رقمی کنکور . رجعت . رسول خدا . رمز موفقیت . المپیادی . امام حسین . امام رضا . امامت . اهریمن . اهورامزدا . ایران . باستان . اسلام هراسی . اسلامستیز . اسلامستیزی . اسناد . آخرالزمان . آرامش . آندره سموئیان . اروپا . استعداد درخشان . اسرائیل . اسرائیلی . فریب . فلسطین . فلسفه احکام . فمنیسم . فمینیسم . قرآن . قرآن کریم . قرون وسطی . مانی . مریم مجدلیه . مزدک . صلیب . طنز . عرب جاهلی . عربستان . عزاداری . عصر جاهلیت . علامه تقی جعفری . عنکبوت . رهیافتگان به اسلام , شان استون , پسر الیور استون, تازه مسلمانان . روم شرقی . زرتشت . ژاکلین . ساسانیان . سقط جنین . سوئد . شبهه . شرک . شعر انتظار , مهدی موعود, آخرالزمان, انتظار, مهدویت . شهوترانی . شهید . شهید علمدار . شهید مطهری . شیعه شدن . مسیحیت, خدا, تصویر, تحریف, هنر . کتاب مقدّس . کشیش . کلیسا . کلیسا,پول مسلمین, وهابیت, مسلمین, مظلومیت . مظلومیت , مسیحیان, توهینات ,اسلام . نماز, کلیسا, مظلومیت, اسلام,مسیحیت . نیرنگ . همجنسبازی . هنر . یهودای اسخریوطی . مسلمان شدن . مسیحی ,اسلام ,مظلومیت . جعل . ترکیه . تصویر .
  •   مطالب بایگانی شده
  • قبل از 9/86
    10/86
    11/86
    بهار 1387
    زمستان 1386
    شهریور 1387
    آذر 1387
    دی 1387
    شهریور 1388
    مهر 1388
    آبان 1388
    آذر 1388
    فروردین 89
    اردیبهشت 89
    خرداد 89
    تیر 89
    شهریور 89
    آبان 89
    اسفند 89
    اردیبهشت 90
    بهمن 90
    اسفند 90
    فروردین 91
  •   اشتراک در خبرنامه
  •  

  •  لینک دوستان من

  • عاشق آسمونی
    .: شهر عشق :.
    نور
    گروه اینترنتی جرقه داتکو
    فقط من برای تو
    دوباره سبز می شویم...
    به دلتنگی هام دست نزن
    دهاتی
    دکتر علی حاجی ستوده - متخصص بیماریهای داخلی
    آوای عشق
    Islam
    دفاعیات یک انقلابی
    پاسخ به شبهات
    نقد مسیحیت
    نقد آیین زرتشت
    ماه به خون نشسته
    کشیش سابق
    خاطرات شهدا
    حجاب، persian girls، عکس دختر ایرانی، آزادی حج
    کتاب مقدّس(مسیحی واقعی)
    امام نقی
    نقد آتئیسم
  •  لوگوی دوستان من